Alla inlägg under juni 2009

Av Mollymys - 7 juni 2009 20:48

Har jobbat hela helgen, det var ganska lugnt på jobbet så tiden kändes seg men nu är jag hemma i alla fall. När jag kom hem hade sambon tagit hand om dammråttorna (jippi) och jag fick tacopaj att äta (mums). Sen bar det iväg till röstlokalen och så hämtade vi ett paket böcker som vi beställt. Köpte bl a en bok om verandor och förstukvistar, där fanns massor med bilder och inspiration inför altanbygget så snart drar vi igång. Var nyss ute och kollade på pionerna som är på gränsen till att slå ut, dom ser ut precis som vita vaniljglasskulor...man blir lite glassugen!

Av Mollymys - 5 juni 2009 19:02

Ännu en dag går mot kväll. Jag har varit ledig idag och följde med mamma och pappa och hälsade på mormor, alltid roligt att se henne. Det brukar annars bli städning på fredagar men jag strejkade från det idag, tror nog att dammråttorna ligger nog kvar till en annan dag. Nu har vi klämt i oss lite grillad kyckling och pommes frites, känns som en typisk 70-talsklassiker som man åt förr när det skulle vara lite fredags- eller lördagsmys. Gott! I morgon blir det jobb trots nationaldag och allt, men man får väl ta sig i kragen och hissa flaggan innan man åker i alla fall.

Av Mollymys - 3 juni 2009 19:44

Har precis ätit spagetti och köttfärssås och fixat matlådor till i morgon, det är den perfekta nödlösningen när man inte har grejer hemma för att göra nåt annat...och så är det ju gott med! Sambon har jobbat över och ligger som en trasa i soffan, stackaren. Den 16:e juli ska vi åka och kolla på Ulf Lundell när han spelar i Falkenberg, kanske ska hela familjen följa med, det hade varit kul. Hittade en video på Youtube med en låt som jag aldrig hört innan, rätt bra faktiskt.

Av Mollymys - 1 juni 2009 19:49

Och nu är det sommar! Nu har det ju visserligen känts som sommar ett bra tag men nu är den här enligt almanackan också, och semestern närmar sig med stormsteg!!

Ovido - Quiz & Flashcards