Alla inlägg den 20 februari 2009

Av Mollymys - 20 februari 2009 20:13

Måste tipsa om ett supergott vin som vi drack till tacosen i kväll, (ja, tacos är en vanligt förekommande fredagsrätt i det här huset) det heter "Cline" och kommer från USA. Väldigt mjukt och milt var det, och det är en av dom flaskorna som Patrik vann i vinlotteriet. Det är rätt kul för man får många sorter som man kanske inte hade kommit på att köpa själv. Usch, ska jobba imorgon...inte så lockande.

Av Mollymys - 20 februari 2009 13:14

Den är så fin!

Av Mollymys - 20 februari 2009 09:07

Shit vad häftigt! Det landade precis en hel flock med kanadagäss här utanför på åkern! Dom är hur många som helst, säkert flera hundra...undrar vart dom ska. Jag har alltid trott att flyttfågelstreck är ett vårtecken, men det verkar ju inte alls vara så. Jag menar, jag har sett gäss som flyger över himlen ända sedan december säkert. Och just nu är det ju absolut inte vår, det är mer vinter än på länge. Är det kanske som dom blir förvirrade bara för att vädret växlar så mycket? Hm...jag får nog luska vidare i det. Nu ska jag försöka hitta ett recept på en enkel och god förrätt. Vi är några kompisar som ska träffas i morgon över lite mat och vi har blivit utsedda att fixa förrätten, förslag mottages tacksamt!

Ovido - Quiz & Flashcards