Alla inlägg under februari 2009

Av Mollymys - 17 februari 2009 19:32

Jisses vad kallt det var i morse! Minus 11 grader var det och det hör inte till vanligheterna här nere i södern. Och så skulle man skrapa rutor, det var bara det att min isskrapa försvann när sambon städade bilen förra veckan och smarta jag har glömt att fixa en ny. Så där stod jag med en genomfrusen bil och ett cd-fodral...inte så kul. Men jag kom till jobbet i alla fall och arbetsdagen gick snabbt, så nu är man hemma igen och tar igen sig lite efter maten. Det är så skönt för dom dagar jag slutar tidigt (halv fem) är det riktigt ljust när man kommer hem, så det märks verkligen att det går på rätt håll!

Av Mollymys - 16 februari 2009 21:17

Härmed förklarar jag min spökomröstning avslutad. Resultatet blev att 12,5% av dom som röstat inte tror på spöken och 87,5% tror att dom finns! Vad man tror är ju upp till var och en, men klart är att det finns mycket här i livet som man inte kan förklara. Och kanske finns det en andevärld runt omkring oss som vi vanliga inte kan se, bara ana någon gång emellanåt...

Av Mollymys - 15 februari 2009 19:56

Så här blev dom nya gardinerna, lite mesiga kanske...men det blev ljust i alla fall!

Sol

Av Mollymys - 14 februari 2009 17:14

Vilken strålande dag det har varit idag! Nästan vindstilla, klarblå himmel, sol och ett par minusgrader. Vi gick en promenad efter frukosten och solen värmde riktigt gott. Sen gick vi in och kollade lite på skidskytte och slalom. Värmde lite rester till middag. Nu ska vi snart iväg och spela spel med några kompisar, tror det blir monopol. Jag tog lite bilder när vi var ute och gick. Kullen är Kung Ises hög, en bronsåldersgrav som ligger här intill, jag har för mig att det är en av södra Sveriges största. En övervintrad pelargonia blommar i källarfönstret och Molly myser i husses famn.

Av Mollymys - 13 februari 2009 21:06

Nu sitter man här mätt och belåten igen. När jag kom hem stod det en potatisgratäng i ugnen och fläskfilén var på gång. Jag rörde ihop en efterrätt som skulle stå i kylen ett par timmar. Eftersom vi inte ska vara hemma i morgon kväll så firar vi lite alla hjärtans dag idag i stället. Maten var underbar och efterrätten var skitgod, kanske inte så konstigt eftersom den innehöll vispgrädde, mjölkchoklad och dajm :)

Av Mollymys - 13 februari 2009 08:30

Äntligen är sme'n här! Han är väl inte smed egentligen utan snarare rörmokare, jag tror bara han kallas för sme'n för att han bor i smedjan. Och egentligen är han två personer för han har en bror som också heter sme'n. Hur som helst så ska han i alla fall byta ut ett läckande rör i källaren. Det har varit provisoriskt lagat i runt ett år men man vill ju inte att det ska börja läcka igen så nu ska där bli ett nytt fint. Sedan ska vi få två nya filter till dricksvattnet från brunnen också! Idag börjar jag inte jobba förrän kl 11 så jag ska fixa lite här hemma innan jag ger mig iväg.

Av Mollymys - 12 februari 2009 20:20

Oj vad trött jag har varit idag! Skönt att jobbveckan snart är slut. Idag när jag hade slutat jobba var jag och hämtade ett paket med gardiner som jag beställt på postorder. Det ska bli kul att få bort dom juliga röda och få in lite mer ljus här hemma, dom nya är helt släta vita och ganska tunna men jag tror det kan bli fint. Mamma hade också beställt tyg (jättefint grönt med vita prickar) så jag var inom och lämnade det plus en ny pump till deras damm som dom måste ha för att fiskarna ska överleva vintern. Nu ska jag gå och kolla på Antikrundan, man känner sig som värsta pensionären som sitter och tittar på det men det är ju faktiskt rätt kul. Tänk om man själv kunde fynda nåt på loppis för en tia som egentligen är värt typ 100.000 Här är en bild på en av mammas och pappas guldfiskar.

Av Mollymys - 11 februari 2009 09:27

Ja då snöar det igen! Verkar vara varannandags-väder som gäller. Ska bege mig till jobbet nu, bäst och köra i god tid ifall vägarna är snöiga. Ha en trevlig dag!

Ovido - Quiz & Flashcards