Alla inlägg under mars 2009

Av Mollymys - 6 mars 2009 18:17

Idag har jag, mamma, pappa och min bror varit och hälsat på mormor. Hon var pigg och glad och verkade må bra. När jag kom hem städade jag lite och sen kom sambon hem, han hade varit på tippen med en massa skräp. Nu ska vi laga Annelis goda kycklingpasta och fira helg! Tro det eller ej, men Patrik har vunnit på vinlotteriet igen! Konstigt för det är säkert tre år sen han vann sist, och nu har det blivit vinst två månader i rad!! Lyckost mej som får vara med och dela :)

Av Mollymys - 4 mars 2009 22:02

När vi flyttade in i vårt hus stod det tre gamla äppelträd här i vår trädgård, två av en sort och ett av en annan. Vet inte hur gamla dom är men jag skulle väl gissa att dom planterades någon gång på 50-talet. Vi har pratat länge om att ta med några äpplen till en "äppelbestämmardag" på någon plantskola men det har liksom inte blivit av. Men i höstas visade det sig att min farbror Göte är lite av en äppelkännare, han kunde nämligen identifiera den ena sorten som ett "Belle de Boskoop", ett holländskt matäpple från 1850-talet. Och idag var han och pappa här och hämtade ympkvistar från trädet, så förhoppningsvis kommer snart en ny gren av vårt "Belle de Boskoop" att växa på ett träd inte så långt härifrån. Häftigt va?!

Av Mollymys - 2 mars 2009 20:19

Har planterat om krukväxter idag. Jag har alltid lite svårt att slänga fina skott, så det blev rätt många sticklingar också. Patrik brukar säga att han snart får skaffa en machete för att ta sig in i huset. Fast det är mest pelargonsticklingar och dom kan man ju alltid sätta ute sen när det blir varmt, om man inte vill ha en djungel inomhus vill säga...Längst till vänster har rucola-sallaten grott. Man ska tydligen kunna odla det inomhus hela året, vi får väl se hur det går.

Av Mollymys - 1 mars 2009 19:24

Då var mars här så nu ska det väl vara vår enligt almanackan! Det märks inte så mycket ute idag, men igår var det riktigt skönt väder när solen tittade fram. Annars har det varit en mycket lugn dag idag, legat i soffan och tittat på skidor. Sambon var på galej igår och jag var taxi så det blev rätt sent innan man somnade. Sen så verkar ju kisarna ha kollat in almanackan också så dom är oroliga och springer omkring och jamar och vill ut ungefär en gång i kvarten, bara för att vilja in två minuter senare. Men det är ju en övergående fas som tur är, dom har mest legat inne i ide hela vintern så det blir skönt för dom nu när det blir varmare och dom kan vara ute lite mer.

Ovido - Quiz & Flashcards